Darmowa wysyłka dla zamówień powyżej 199 zł

Szukaj

Produkty

Kategorie

Kolekcje

Producenci

Brak wyników

Domowe sposoby na wzmocnienie odporności. Część 2

Maciej, 19 październik 2020
Domowe sposoby na wzmocnienie odporności. Część 2

Jesienna aura nas nie rozpieszcza, jednak gdy tylko można, warto spędzać czas na świeżym powietrzu. Kiedy jest to konieczne należy zakryć nos i usta maseczką. Pamiętajmy jednak, że długotrwałe zakrywanie nosa też nie jest korzystne dla naszych dróg oddechowych. Warto więc wybierać na spacery miejsca odludne, gdzie będziemy mogli odetchnąć pełną piersią. W budowaniu odporności najlepsze są naturalne metody. Oto kolejne z nich.

Woda z ogórków kiszonych

Dla jednych taki napój jest nie do przełknięcia, inni są jego wielkimi amatorami. Często kojarzony jest z zachcianką kobiet w ciąży. Nie bez powodu, gdyż organizm najlepiej wie czego potrzebuje, a w tym przypadku jest to zrównoważona flora bakteryjna przewodu pokarmowego. Właśnie to miejsce ma największe znaczenie w budowaniu naszej odporności. Woda z ogórków kiszonych jest bogata w kwas mlekowy, dlatego jest naturalnym probiotykiem, który doskonale odżywia naszą mikroflorę jelitową. Ponadto bogaty jest w witaminy z grupy B, sole mineralne, magnez, potas, wapń i żelazo oraz bierze udział w syntezie witaminy K. Oprócz budowania odporności, woda z ogórków kiszonych oczyszcza organizm z toksyn, zapobiega anemii, obniża poziom cholesterolu, zapobiega zaparciom oraz wzmacnia skórę, włosy i paznokcie. To wszechstronne serum zdrowia i urody doceniają także sportowcy, gdyż bardzo dobrze nawadnia organizm po wyczerpującym treningu. Ze względu na dużą zawartość sodu, częste picie wody z ogórków kiszonych nie jest wskazane dla osób z nadciśnieniem tętniczym oraz cierpiących na wrzody żołądka i inne przewlekłe choroby układu pokarmowego.

Kasza jaglana

Kasza jaglana jest najzdrowszą z kasz, a otrzymuje się ją z nasion prosa. Nie zawiera glutenu, jest lekkostrawna, ma dużo łatwo przyswajalnego białka. Wyróżnia się dzięki najwyższej zawartości witamin z grupy B (B1,B2 i B6), a także żelaza i miedzi. Zjadana regularnie podnosi odporność i skraca przebieg infekcji. Kasza jaglana ma właściwości rozgrzewające, antygrzybicze i odśluzowujące, dlatego jest bardzo pomocna przy infekcjach górnych dróg oddechowych, a zwłaszcza kaszlu i zapaleniu zatok. Ponieważ kasza jaglana wysusza organizm, trzeba pamiętać, aby przy jej spożywaniu wypijać więcej wody. Nie wszyscy jednak są przekonani do jej smaku. Powodem jest to, że ludzie najczęściej nie wiedzą jak prawidłowo ją przygotować. Nauka gotowania kaszy jaglanej wymaga cierpliwości, która z pewnością się opłaci. Zanim wrzucisz kaszę do gorącej wody, jak wskazuje instrukcja na opakowaniu, kaszę jaglaną należy bardzo dokładnie wypłukać, do momentu, aż woda po płukaniu przestanie być mętna. Jeśli masz na to czas, możesz ją następnie uprażyć na patelni lub w piekarniku i tak przygotowaną kaszę gotować pod przykryciem na wolnym ogniu. Jeśli chcesz, żeby kasza była sypka, zostaw ją pod przykryciem po wyłączeniu jeszcze przez 10 minut. Przepisów na dania z kaszy jaglanej na posiłek o każdej porze dnia jest tyle, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Od dań wytrawnych po desery, kotleciki, kluski leniwe, budynie i smoothie. Polecam poszukać najlepszych przepisów i cieszyć się dobrym smakiem i zdrowiem.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Wybierz pierwszy produkt

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj