Darmowa wysyłka dla zamówień powyżej 199 zł

Szukaj

Produkty

Kategorie

Kolekcje

Producenci

Brak wyników

Domowe sposoby na bolące nogi i stopy

Maciej, 29 kwiecień 2020
Domowe sposoby na bolące nogi i stopy

Pracujesz na stojąco, dużo chodzisz? Sporo czasu spędzasz w aucie? Ból nóg to częsta dolegliwość wśród pracowników ochrony zdrowia i nie tylko. Szczególnie, jeśli nie mają czasu na regularny ruch. Sprawdź, jak zaradzić bolącym nogom.

Przy bólu stóp w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy dolegliwości nie są spowodowane na przykład chorobą nerek. Opuchlizna, uczucie ciężkości może być wynikiem zatrzymywania wody w organizmie. Konsultacja lekarska jest tez niezbędna w przypadku występowania żylaków. Tego problemu nie wolno bagatelizować i bezwzględnie należy leczyć. Jeśli natomiast stopy cierpią z powodu modzeli, zgrubień skóry czy problemów z paznokciami, dobrym kierunkiem będzie podolog.

W przypadkach, gdy ból występuje na skutek zmęczenia, długotrwałego przebywania w wymuszonej pozycji lub gdy nogi puchną z powodu upału, można zastosować domowe metody przynoszące ulgę.

Gdy bolą nogi – domowe sposoby

Nogi do góry

Unoszenie nóg nieco ponad poziom tułowie wspomoże przywrócenie prawidłowego krążenia. Wystarczy podłożyć dużą poduszkę pod stopy podczas siedzenia lub leżenia.

Zimnym w ból

    Chłodna kąpiel stóp lub zimny prysznic kierowany od stóp ku górze z pewnością przyniesie ulgę. Taki prysznic stanowi jednocześnie profilaktykę żylaków, gdyż wzmacnia naczynia krwionośne.

    Masaż lub gimnastyka

    Masaż stóp można wykonać samodzielnie, choćby poprzez stąpanie boso po piasku, żwirku czy trawie. Rolowanie wałka lub niewielkiej elastycznej piłki podeszwami stóp pomoże się rozluźnić mięśniom.

    Lecznicza kąpiel

    Warto wypróbować moc rozmarynu, lawendy, mięty oraz imbiru – najlepiej w połączeniu z solą do kąpieli. Jedna kąpiel powinna trwać ok. 20 min, woda nie powinna być zbyt gorąca.

    Tego nie rób, jeśli bolą cię nogi

    Niewygodne obuwie w pracy – zadbaj o zdrowe i komfortowe buty do pracy. Szczególnie, jeśli dużo chodzisz lub stoisz. Buty do pracy powinny mieć szerokie nogi, elastyczną podeszwę, być przewiewne i lekkie. Wkładka nie powinna powodować pocenia się stóp.

    Nie zakładaj nogi na nogę, nie plącz stóp – to uniemożliwia prawidłowe krążenie. Tendencję to zaplątywania nóg, przysiadania na zgiętych nogach, długotrwałego przesiadywania w pozycji „noga na noge” , maja głównie kobiety. Potęguje to dolegliwości bólowe, indukuje naipięcie i opuchliznę.

      Sprawdź ofertę obuwia medycznego Dr Cichobieg

      Długotrwałe siedzenie w jednej pozycji – zmieniaj sposób siedzenia co kilkanaście minut. Przeniesienie ciężaru z jednej strony na drugą, podniesienie nóg, wyprostowanie ich – podczas siedzenia warto zadbać o regularne poruszanie kończynami.

      Koszyk

      Twój koszyk jest pusty

      Wybierz pierwszy produkt

      Cena zestawu: %bundleSum%
      Anuluj